Svikt i service eller svikt generelt?

Jeg forstår at politiet har en jobb å gjøre, og jeg forstår at selv resepsjonistene i skranken har sitt å ta seg til. Det jeg ikke forstår er hvordan tre forskjellige resepsjonister avfeier problemet mitt og lar meg sitte i førti minutter å vente på noe som ikke tar mer en maks tredve sekunder. La meg fortelle den søte fortellingen.

Jeg jobber på et kjøpesenter, og klarte i går å miste lommeboken min mens jeg var på vei til jobb, når jeg da var ferdig på jobb og hadde kommet meg hjem var klokken blitt ti, og jeg satt nede i kjelleren og gjorde meg klar til å legge meg. Telefonen min ringte, og i andre enden hørte jeg en dyp stemme som presenterte seg som en fra politikammeret i Stavanger Sentrum, og opplyste meg om at de hadde en lommebok inne som tilhørte meg. Jeg fikk deretter beskjed om at denne skulle legges på vaktkontoret slik at jeg kunne komme å hente den i dag. Vaktkontoret er synonymt med resepsjonen.

I dag kom jeg da, tatt fri en halv time fra skolen for å hente den før jeg skulle på kjøretime. En halv time er kanskje ikke mye i deres øyne, men for meg med mitt fravær er det en del. Jeg kom trakk kølapp nr 180, i skranken stod det nr 175, og noen fikk hjelp. Det var vel og greit det. Når personen der gjorde seg ferdig gikk jeg bare kjapt opp og spurte om de hadde lommeboken min, så jeg kunne få det overstått. Klokken kunne ikke vært mer enn to over halv tre. Damen i resepsjonen sa at de ikke hadde fått inn noe, og at jeg måtte sjekke med hittegodset, merk dere; hittegodset stenger 14:30 på Stavanger Politikammer, og de er alt for nøye på tiden og stenger gjerne på slaget. Jeg sa dette til damen og hun sa jeg bare "skulle vente litt og sette meg et sted". Jeg gjorde som hun sa, og satt en stund. Ingenting skjedde. En ny dame kom ut, så jeg henvendte meg like greit til henne, da damen fra tidligere på ny var opptatt. Jeg forklarte for henne, som jeg også hadde gjort for damen tidligere at jeg hadde blitt oppringt og at lommeboken skulle ligge i vakta. Hun sa det ikke lå noe der, og også hun ba meg vente litt og sa hun skulle hente noen. Klokken ble 14:50 og jeg begynte å få dårlig tid, da jeg hadde kjøretime klokken 15:00, og helst ikke kunne komme for sent. Det satt en mann uten noen kunder/klienter/henvendelser, så jeg gikk bort til han og begynte såvidt på spørsmålet mitt før han avbrøt meg og sa "jeg er opptatt og du sinker arbeidet mitt. gå å sett deg, vent på tur." I respons sa jeg at "det funker ikke å gå å sette seg når jeg har dårlig tid og skal avgårde. Jeg har fått beskjed o at lommeboken min skulle ligge her og at jeg kunne komme inn å hente den." Mannen så stygt på meg og sa igjen at "jeg jobber med noe, jeg er opptatt, gå å sett deg. det er ikke mitt problem", vel no shit, såklart er det ikke hans problem, det er mitt problem. Jeg mumlet at det ble for dumt og gikk på ny og satte meg, og klokka tikket. I til sammen førti minutter satt jeg og ventet fra jeg først kom inn til jeg fikk hjelp. Mannen jeg fikk hjelp av var den eneste som brydde seg og den eneste som viste noen form for service i det hele tatt.

Mens de andre nektet å gjøre noe i det hele tatt løftet denne mannen opp røret, ringte sentralen og ba om å bli satt over til hittegodset, hvor han fikk svar fortløpende, og i løpet av 30 sekunder var problemet de andre ikke hadde tid til løst. Jeg fikk lommeboken min rundt 15:15 og gikk så fort jeg kunne til bussen for å rekke kjøretimen. Den rakk jeg ikke. Kjøreskolen var stengt. De hadde gått hjem for dagen, fordi meldingene jeg hadde sendt ikke kom gjennom. 

Jeg vet, og er fullt klar over at politiet har sitt å streve med, jeg har full forståelse for hva som prioriteres og ikke, men det nytter ikke å ringe meg for å be meg hente lommeboken min i vakta, for så å ikke ha den der når jeg kommer, men måtte la meg sitte i 40-50 minutter å vente på noe som kunne tatt 30 sekunder å løse, noe som kunne kostet meg over 2000 kroner hvis jeg ikke rakk kjøretimen, fikk utsatt, eller hadde legitim grunn til å ikke stille. At politiet har mye å gjøre rettferdiggjør ikke behandlingen man får fra offentlige tjenestemenn som skal være tilgjengelige for oss - det norske folk - når vi trenger det, eller får beskjed om det.

 

Er det på tide å sende inn en formell klage, selv om det var et relativt lite problem?

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

,


Velkommen

  • Image and video hosting by TinyPic
  • Hallo. Jeg er født i 1995, bor i Stavanger og går på videregående. Mitt navn er Anna. Jeg blogger generelt om meg selv, hverdagen min, og kommer til å legge ut bilder av klær og slikt. Ganske standard norske bloggere. Men-men. Kommer sikkert noen dype innlegg her og der. Følg meg gjerne på tumblr!

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg


Lenker


Design av






hits